A termék ünnepek előtti kiszolgálását a beszállító leterheltsége miatt nem tudjuk garantálni. A raktáron levő termékekre ez nem vonatkozik!
Megértésüket köszönjük!
A legfontosabb tudnivalók a munkatankönyvről: - A diákok a rövid év eleji ismétlésben azokat a tudnivalókat elevenítik fel, amelyekre a 8. évfolyamon szükségük van a továbbhaladáshoz (az egyszerű mondat elemzése és ábrázolása, folyamatos gyakorlásként szófajtani és alaktani elemzések, szövegértelmezések). - Az indukciós szövegek könnyen érthetők, főleg köznyelvi szövegek, amelyek figyelembe veszik a kamaszok érdeklődési körét. - Megtalálhatók benne a szabályok a ! és a kiegészítő tudnivalók a + jel után. - Az utasítások világosak és közérthetőek. - A feladatsorok tartalmazzák a nyelvtani fogalomalkotás, például: alá- és mellérendelő összetett mondatok, valamint azok helyes elemzésének algoritmusát. - A tanulók érdekes szövegeken és játékos feladatokon keresztül ismerhetik meg a különböző szóalkotási módokat: a szóképzést, a szóösszetételeket és helyesírásukat, valamint a mozaik- és betűszókat, a szóelvonást, a szóvegyülést. - A gyakorlófeladatok között - az összetett mondatok elemzésén, valamint szerkezeti ábrájuk felismerésén és készítésén kívül - kommunikációs, helyesírási, nyelvhelyességi, szövegértő és szövegalkotó képességet fejlesztők találhatók. A tanulók alkalmazhatják a különböző szóalkotási módokat és a hozzájuk kapcsolódó helyesírási tudnivalókat is általuk. - A munkaformákat - páros és csoportmunka - ikonok jelzik. - A munkatankönyv feladatai alkalmasak differenciálásra. A gyengébb képességű tanulók feladatai jelzés nélküliek, a közepes nehézségű feladatokat a sorszám előtti négyzet, a nehéz feladatokat kör jelzi. - A felmérések megírása előtt előkészítő feladatsor segíti a tanulók felkészülését. - A táblázatok, gondolattérképek felölelik az 5-8. évfolyam anyanyelvi ismereteit. - A tollbamondásra vagy másolásra javasolt szövegek külön fejezetet alkotnak. - A Készüljünk a felvételire, a középiskolára! fejezet feladatai nemcsak azoknak a tanulóknak hasznosak, akik középiskolába készülnek, hanem a többieknek is. Alkalom nyílik átismételni, gyakorolni és alkalmazni az 5-8. évfolyam magyar nyelv és irodalom tantárgy tananyagát, továbbfejleszteni az anyanyelvi képességeket. A tanulók a 7. évfolyamon elsajátított szövegalkotási algoritmus alapján érvelő szövegeket is alkotnak. A középiskolára felkészülést segíti, hogy a diákok változatos és érdekes szövegeken keresztül sajátíthatják el a jegyzetkészítés menetét is. - A kommunikáció fejezet témája a reklám, a hirdetés és az apróhirdetés. E szövegműfajok sajátosságainak megfigyelését, szövegük értelmezését követően a gyerekek az alkotásukkal is megpróbálkozhatnak, csoportmunkában. A fejezet lényeges része a kapcsolatfelvételről és a kapcsolattartásról szól. A már korábban tanult ismereteket szituációs játékokban alkalmazhatják, ugyanakkor hasznosítható útravaló a ballagóknak nemcsak a középiskolához, hanem az élethez is. - Az Alkossunk szöveget! fejezetben a hagyományos és az új típusú önéletrajz írása mellett újra előkerül az ünnepi beszéd témája. A tanítványok a 7. évfolyamon ballagtatóként, most ballagókként alkotnak páros munkában búcsúbeszédet. - Az illusztrációk a mai kamaszok ízléséhez igazodnak, sokszor humorosak.