Kérdése van? Írjon nekünk! info@oxfordcorner.hu

Kommunikation und Verkauf im Handel (CD-ROM-mal)
Kommunikation und Verkauf im Handel (CD-ROM-mal)
19.6 Eur

Kommunikation und Verkauf im Handel (CD-ROM-mal)

A könyv célja, hogy segítséget nyújtson a kereskedelemben dolgozóknak, amikor munkájuk során külföldiekkel találkoznak, vagy külföldön szeretnének munkát vállalni. Nem hagyományos nyelvkönyvről van szó, hiszen épít – a legalább 10 osztály alatt megszerzett – általános nyelvtudásra. Így a könyv csak utalásokat tesz a már eddig megismert és elsajátított elemekre, kivéve a szenvedő szerkezet bemutatását. Mivel a könyvben nem tűztem ki célul, hogy a korábban elsajátított nyelvtani egységeket pontról-pontra átismételjük, ezért csak a fontosabb, és a szituációk vagy a szövegek kapcsán releváns nyelvtani egységeket, nyelvhasználati elemeket emeltem ki a teljesség igénye nélkül. Amennyiben a csoport szintje megkívánja, akkor szükség lehet egy általános nyelvtani rendszerező tankönyv használatára is. A könyv a Közös Európai Referenciakeret (KER) A2-B1 szintjéhez igazodik, de előfordulnak olyan szövegrészletek is, amelyek ennél biztosabb, alaposabb nyelvi ismereteket igényelnek, főként a szókincs területén. A tankönyvben beszédkészséget fejlesztő feladatok vannak túlsúlyban. A bevezető 0. fejezet a tanulók motiválását, meglevő szakszókincsük felelevenítését és bővítését szolgálja. Az első fejezet egy általános kereskedelmi, az utolsó pedig egy általános munkavállalói részt tartalmaz. Ez utóbbi megértése és elsajátítása – speciális nyelvezete miatt – a kezdeti szakaszban még nehézségeket okozhat. A könyvben bemutatott valós helyzetek a már megszerzett ismeretek begyakorlására is alkalmasak, a Megoldókulcs segítségével pedig a könyv egyénileg is jól használható. Javaslom, hogy a tanulók a feladatokat külön füzetben oldják meg, hogy lehetőségük legyen a gyakorlatok többszöri átismétlésére, illetve a szituációk kiegészítésére, továbbfejlesztésére is. Ezért a feladatoknál található pontozott vonalak csak jelzés értékűek! Törekedtem arra, hogy a való életben előforduló szituációkat mutassam be. A szövegértési feladatokban eredeti, autentikus szövegeket használtam fel, mivel a nyelvhasználó a valóságban nem a tankönyvek számára íródott szövegekkel találkozik. Ezek feldolgozását elsősorban a kereskedőképzésben résztvevők számára javaslom diff erenciált foglalkoztatásra, képességfejlesztésre. A könyv célja a kereskedelemben használatos hatékony kommunikáció kialakítása és az ehhez szükséges szókincs és a helyes nyelvtan használatának elsajátíttatása. A könyv feladatait többféleképpen is fel lehet dolgozni a tanulók nyelvi felkészültségének függvényében. Az olvasott szövegértésére irányuló feladatokat a tanulók feldolgozhatják önállóan vagy kis csoportokban, a megadott kérdések alapján jegyzeteléssel. Lehetőség van továbbá a nem nehezebb szövegként megjelölt szövegek hallás utáni feldolgozására is (ezeket a már ismert hallott szövegértés piktogrammal jelöltük). Itt a tanuló jegyzeteket készíthet az adott kérdésekhez, vagy a mellékletben megtalálható lyukas szövegeket egészítheti ki. A mintaszituációk után található nyitott párbeszédek feldolgozására is kétféle lehetőség nyílik. Biztosabb nyelvtudással rendelkező tanulók az eladó szövegét a nyitott párbeszédek hangfelvételein elismételhetik a vevővel folytatott párbeszéd során. Amennyiben ez túl nagy kihívást jelentene, a tanulók először egészítsék ki a szövegeket a mintaszituációk alapján, majd otthon tanulják meg őket és a következő alkalommal ismételjék a hanganyag segítségével, kórusban, kis csoportban, párban vagy akár egyénileg is. A szószedetek nem használhatóak hagyományos szótárként. Itt is csak a szöveg és a szituációk szempontjából lényeges jelentéstartalmakat jelöltem meg. Természetesen nem tilos, sőt ajánlott a tanulóknak a szótár használata. A szófajokat nem jelöltem külön a szószedetben, és a szavakhoz hozzárendelt jelentéstartalom is csak az adott szöveghez kapcsolódó szakmacsoport konkrét szókincsét öleli fel. A szótárban egy-egy szónak ezen kívül sokkal több jelentése is előfordul. A némettől eltérő, az osztrák nyelvhasználatra jellemző szavakat és kifejezéseket (Öst.) jelöléssel láttam el. A csak egyes számban használt szavak esetében (Sing.), a többes számban használt szavak esetében (Pl.) a jelölés. Az igék három alakját csak rendhagyó ige esetén adtam meg. A könnyebb eligazodás érdekében egy szó esetlegesen többször is előfordulhat a különböző részekben. A könyv fő alappillérét a szituációk és az erre épülő nyitott dialógusok képezik, melyek gyakorlását pármunkában javaslom, ezért ezt nem emeltem ki külön minden egyes résznél. Fontos megjegyezni, hogy ezen minták alapján tanári segítséggel új dialógusok is alkothatók, még változatosabbá téve ezzel az órákat, és a felkészülést. A szituációk és a szókincs az áruismeretre épülő idegen nyelvi anyag, ezért a feladatok nagy része, és a szószedet nem tartalmaz képanyagot. Az Összefoglalás rész tartalmaz lyukas szövegeket, képeket, a vizsgához kapcsolódó szituációs helyzeteket, és ismétlő teszteket is. Az egyes fejezetekre való könnyebb ráhangolódást és a már tanult ismeretek felfrissítését a 0. fejezet játékos szókincsfeladatai is segítik.
19.6 Eur
Bonus point : 0.4 Eur
Details
ISBN: 9789636372835

 

Kiadói kód: KR-876

 

Kiadó: KIT Tudásközpont

 

Szerző: Keszthelyi Mónika
Info
Article No.
KR-876
Csomagajánlatok
Similar products