A közigazgatási kommunikáció összetett képességeket igénylő, bonyolult feladat, amely komoly szakmai tudást igényel a kommunikátortól. A közigazgatási intézmény nevében kommunikáló szakembernek egyrészt tisztában kell lennie az új információs technológiák alkalmazását kísérő változásokkal, a sokcsatornás kommunikáció kínálta lehetőségekkel. Ismernie kell a hazai és nemzetközi szakmai trendeket, képessé kell válnia a társadalmi és politikai folyamatok elemzésére és a kommunikációs stratégia ezek fényében történő fejlesztésére. Emellett figyelemmel kell lennie a társadalmi, politikai, kormányzati fejleményekre, és képesnek kell lennie az ezekkel kapcsolatos jelzéseket időben értelmezni, illetve ezeket az információkat a stratégiai politikai kommunikáció fejlesztésére, módosítására felhasználni. A könyv szerzői legújabb kutatási eredményeikre és szakmai tapasztalataikra építve mutatják be a közigazgatási kommunikátor tevékenységének közvélemény- és kultúraformáló szerepét, átalakuló eszközrendszerét és új szempontjait. Ilyen módon téve világossá azt is, hogy miként válhat a közigazgatási kommunikáció az információs társadalom korában is a hiteles tájékoztatást, meggyőzést és bizalomépítést szolgáló kommunikációs gyakorlattá.