A kötet célja, hogy átfogó képet nyújtson a kisvállalati gazdálkodás és menedzsment sajátosságairól, arról, hogyan is lehetnek sikeresek a kisvállalatok. Bár foglalkozunk a nemzetközi gyakorlattal, a fókuszban elsősorban a hazai kisvállalatok szerepelnek. Arra törekszünk, hogy bemutassuk az alapvető felfogásokat a kisvállalatok kapcsán, ugyanakkor mondanivalóinkat gyakorlati példákkal, adatokkal igyekszünk alátámasztani. Ehhez felhasználjuk a Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar RIERC kutatócsoportja által már több mint egy évtizede folytatott kisvállalati kutatás adatait és eredményeit. Könyvünk elsősorban a kisvállalatokkal foglalkozó kutatóknak, egyetemi, főiskolai hallgatóknak szól − itt is inkább az alapképzés utolsó harmadában és mesterszakon tanulóknak −, bár gyakorló vállalkozók is hasznosnak találhatják. A könyv három nagyobb részre tagolódik. Az első részben kisvállalatok gazdaságtani témái szerepelnek, a kisvállalatok gazdasági, társadalmi szerepvállalása, a kisvállalatok időben változó felfogása a világban és Magyarországon. A második rész a kisvállalati menedzsment specifikus területeivel, a pénzügyekkel, a marketinggel, a digitalizációval, a humán erőforrás menedzsmenttel és a stratégiával foglalkozik. A harmadik rész speciális témákat tárgyal: az innováció, a nemzetköziesedés, a vállalkozóvá válás és a családi vállalatok kerülnek sorra. A könyv fókuszában a megállapodott cégek szerepelnek, így szándékosan nem foglalkozunk a ma olyan népszerű startupokkal és a vállalkozásindítással sem, ezek a témák szétfeszítenék a könyv kereteit.