Közlekedik a főváros – bővített kiadás
160 éve még konflisok, omnibuszok jártak Pest-Budán, utána a lóvasút lett a legkorszerűbb közlekedési eszköz. Budapest 1873-as egyesülése után a magyar főváros világvárossá válását nemcsak a hatalmas beruházások, „égbe kiáltó” építkezések fémjelezték, hanem legalább ennyire fontossá vált a korszerű közlekedési hálózat megteremtése is. Utóbbi – sok máshoz hasonlóan – villámgyorsan alakult ki, s szinte percenként fejlődött. E fejlődés dinamikája a XX. században – leginkább tragikus történelmi okokból – lelassult, sőt néha mindent újra kellett kezdeni…
E könyv a történelmi bevezető után elsősorban a budapesti tömegközlekedés elmúlt hetven évére fókuszál – külön fejezetekben mutatja be a villamos, a HÉV, a trolibusz, az autóbusz és a metró fejlődésének főbb állomásait. A szerző érdeme, hogy úgy tudja a tények, információk sokaságát közölni, hogy könyve mégis egyszerű, könnyen érthető olvasmány marad.
Van, aki azért szeretheti ezt az albumot, mert a járművek szerelmese, hiszen az elmúlt hetven év szinte minden közösségi közlekedési járműtípusáról olvashat. Mások azért, mert megismerkedhetnek azokkal a gyakran nagy nehézségek árán bekövetkezett változásokkal, melyek során kialakult a mai Budapest közlekedési hálózata. De a nosztalgikus lelkületűek sem csalódnak, amikor az egyforintos villamosjegyről, a füttyös kalauzról vagy az 1960-as években átadott aluljárókról olvashatnak. A színes album a BKV archívumából származó gazdag illusztrációkkal jelenik meg: korabeli jármű- és utcaképek, bélyegek és gyufacímkék, a témához kapcsolódó tárgyak, térképek mutatják be, hogyan közlekedett és közlekedik a főváros.