Munkára fel, elvtársak! A titkos Szovjet űr küldetés célja, hogy a bolygót kolonizáljuk - bár távol vagyunk otthonról, de tudjuk mi a legjobb államforma. Igyekszünk hát egy kis kommunista mennyországot létrehozni - a tökéletes állam, amely tökéletesen működik. Bár a terep új, de a feladat az ismerős, vezesd be az embereket a termelés mikéntjébe és írd be kolóniánkat a történelemkönyvekbe! A Vörös Előőrs egy munkáslehelyezős (nyersanyag termelős) társasjáték, melyben a célotok - a dicső Szovjetunió hírnevének éltetése mellett - minél több győzelmi pont szerzése! Az izgalmas stratégiai játék története alapján az űrversenyt az Egyesült Államok nyerte ugyan, de csak papíron. Arról ugyanis senki sem tudott, hogy a szovjetek egy titkos projekt keretein belül a Krasnaya Zarya, vagyis Vörös Hajnal űrhajót egy eddig ismeretlen, lakható bolygóra küldték, ahol kényszerleszállást kellett végrehajtania. Elvtársaink pedig leleményesek voltak, és megalapították a Vörös Előőrs nevű űrkolóniát, Mi pedig a kolónia közigazgatásáért, felépülésért vagyunk felelősök - hogy felérjen a dicső Szovjetunió nevéhez. Tudjuk, hogy a kommunizmusban mindenki egyenlő, csak vannak egyenlőbbek. Ezek egyike vagyunk mi, játékosok, párttagok, akik az elvtársakat terelgetve, a munkamorált, közkedvet magasan tartva igyekszik a bolygó gazdaságát fejleszteni és természetesen a dicső Szovjetunió dicsőségének dicső építését folytatni! Kit, hová, milyen munkára? Viszont nem is olyan egyszerű úgy alakítani a dolgokat, hogy kiemelkedj a többiek közül: a munkások ugyanis közösek, mindenki irányítja őket. Neked pedig meg kell találnod az adott körben azt a munkást, akivel a legnagyobb hasznot szerzed és a hangulata sem megy mínuszba a rá bízott munkától. De ha piszkosan szeretnél játszani, akkor itt a lehetőség keresztbe tenni a másiknak. Itt nem ússzátok meg a konfrontációt! A játéktáblán 12 helyszín közül válogathatunk, vagyis válogathatnánk. Bár csak 6 különböző munkásunk van, de egy helyszínt csak egy munkás használhat. A helyszíneken különböző akciókat hajthatunk végre, vagy nyersanyagot termelhetünk ki, és esetleg befolyásolhatjuk más munkások hangulatát. (Például a horgász előszeretettel ücsörög a tó partján, addig ez nem mondható el más munkásokról.) Felmerülhet hát a kérdés, hogy miért nem küldjük akkor az ászokat a helyükre, és mindenki boldog, és működik a gazdaság? Nos, sajnos bizonyos napszakokban egyes helyszínek zárva vannak, másokat pedig óhatatlanul el fognak foglalni az előttünk következő játékosok. A munkások mozgatásával befolyáskorongokat helyezhetsz le - és ha tiéd a legnagyobb befolyás egy adott munkás felett, úgy megkapod a moráljáért járó pontszámot. De kísérd figyelemmel, hogy milyen a hangulata az adott munkásnak, hiszen attól függ, hogy milyen (plusz-mínusz) pontot kapsz. Minden közös - így hamar lába kél... Minden kitermelt nyersanyag a közös készletbe kerül, azonban nem csak az a lényeg, mennyi árut termelsz - legjobban akkor jársz, ha az adott nyersanyagból te szerzed meg a harmadikat, ekkor lehet ugyanis exportra küldeni - jó kis pontokért. De természetesen érthető, ha a raktárból néhány nyersanyag néha csak úgy... eltűnik magáncélokra. A Vörös Előőrs ennél sokkal több lehetőséget rejt magában - fedezd fel ezt a különleges hangulatú világot! Fontold meg, mikor, melyik munkással és milyen akciót hajtasz végre, hiszen könnyen előfordulhat, hogy a rossz tervezés hatására az ellenfeled aratja majd le verejtékes munkánk babérjait. A játék könnyen tanulható, és szinte ugyan ilyen könnyen játszható, de a győzelemhez jó kombinációs képességre lesz szükséged! A tapasztalt játékosok kipróbálhatják a játékot egyedi képességekkel, vagy akár szóló módban is!