Az erdő állatkái egybe sereglettek és tanácskozni kezdtek. “Falvat kell alapítanunk!” - hangzott a javaslat. “Igen, az majd megvéd minket a ragadozóktól!” - jött is rá a helyeslés. “De ki legyen a polgármester?” - a kérdés síri csendet borított a zsibongó tömegre. Apró szemecskék méricskélték egymást, mindenki azt leste, ki lesz az a bátor, vagy botor, aki erre a dicső, de nehéz feladatra vállalkozik. “Majd én!” - mondtátok többen is. Szúrós szemmel néztél végig a vetélytársaidon, akik ugyanannyira nem akartak lemondani a posztról, akárcsak te. “Legyen a legjobb építész!” - hangzott el valahonnan a tömegből az újabb javaslat. A verseny pedig ezzel kezdetét vette. Minden játékos egy 4x4-es méretű táblával rendelkezik, mely saját városkájukat jelképezi - ezt kell minél szebben, vagyis minél több pontot érően berendezni a játék során. Az előkészületek során minden játékos kap 2 emlékmű kártyát, melyből 1-et megtart - ez lesz az az egyedi épület, melyet csak ő tud megépíteni saját városába. Az emlékművek megépítése nehezebb, cserébe több pontot érnek az átlagos épületeknél, vagy valamilyen különleges képességgel bírnak. A többi épület mindenki számára láthatóan egymás mellé kerül az asztalra, 1-1 a 6 különböző épülettípus mindegyikéből, illetve állandó épületként a kunyhó. Minden épület másféle elrendezésű nyersanyag követelményt támaszt - és ez nem csak a nyersanyagok típusára értendő, hanem azok térbeli elrendezésére is! Az épületeken ugyanis különböző elrendezésben látható, milyen nyersanyagokat kell begyűjtenünk táblánkra ahhoz, hogy elvehessünk egyet az adott épülethez tartozó jelölők közül, és városunkba helyezhessük azt. Mindegyik kártyához egyedi fa jelölő tartozik, így szó szerint épül szemünk előtt saját településünk. A nyersanyagokat (fa, nád, tégla, üveg, kő) különböző színű kockák jelképezik, amint az adott színű és számú összegyűlik táblánkon, lecserélhetjük őket az épület jelölőjére. A fa jelölők között található egy szürke kalapács is, mely mindig az aktuális főépítésznél van, ez a titulus folyamatosan vándorol. Az aktuális főépítész mondja meg, melyik nyersanyagból lehet szerezni az adott körben - ezt mindenki elveszi, és bárhová elhelyezheti saját tábláján. Ez után a kalapács tovább vándorol. Ha valakinek sikerül a kártyák valamelyikén feltüntetett nyersanyagokat a megfelelő számban és elrendezésben begyűjteni, visszateszi azokat a készletbe, és az egyik visszaadott nyersanyag helyére lerakhatja az épület jelölőjét. Ahogy egyre több épület kerül a tábládra, úgy fogy a rendelkezésre álló építkezési terület, át kell tehát gondolni az építkezést. Annál is inkább, mivel a játék végén a városodban "kallódó" (építkezéshez fel nem használt) nyersanyagokat el kell majd dobnod, az üresen hagyott területekért pedig mínusz pont jár. A különböző kombinációban előkerülő kártyák változatosságot visznek a játékba, a könnyű szabályoknak köszönhetően pedig akár már a fiatalabb korosztály számára is érdekes agytorna egy-egy menet. Fordítsd saját javadra a többiek választásait, hiszen amelyik játékos a játék végére a legtöbb pontot érő falut építette, nem csupán a nyertes lesz, de az apró falvacskák polgármesterévé is választják! A doboz tartalma: 6 várostábla, 25 építménykártya, 15 emlékműkártya, 15 nyersanyagkártya, 125 építmény (fából), 6 emlékmű (fából), 1 fa kalapács, 90 nyersanyag (fából), pontozótömb, szabály