A Scolar Kiadó portfóliójának hosszú ideje egyik legfontosabb elemét jelentik a designkönyvek. A Scolar Design-sorozat egyes kötetei a világ más tájain dolgozó grafikusok keze alól kikerülő munkák bemutatásával kitekintést nyújtanak a design aktuális nemzetközi trendjeire, friss ötleteket, inspirácót adnak tervezőgrafikusnak és megbízónak egyaránt.
A logót egy cég arculatának egyik legfontosabb elemeként tartják számon, épp ezért tervezésük a legnagyobb szakmai kihívást jelentő feladatok közé tartozik. A Logo Design Idea Book jól használható kézikönyv, ugyanakkor szórakoztató kultúrtörténeti munka mindazoknak, akiket a design, azon belül a logók története érdekel – a szakmabelieknek inspirációul szolgál, a laikusok számára élvezetes olvasmány. A könyvet hét nagyobb fejezet tagolja, mindegyik egy-egy fontos témát jár körül: hogyan kapnak a betűk személyiséget; hogyan készítsünk feltűnő és jól megjegyezhető monogramot; hogyan váljon egy szimbólum egy egész arculat hordozójává; hogyan transzformáljunk egy identitást egy másik identitássá; hogyan használjuk a humort; hogyan rejtsünk el titkos jeleket a logóban. A nagyobb egységeket tagoló rövid fejezetek egy-egy példával – egy-egy híres logóval – szemléltetnek különböző szakmai megfontolásokat, szempontokat. Olyan logók kerülnek terítékre, mint ebay, BRAUN, IBM, AC/DC, Leica, Volvo stb.