A Nyugati Királyság Krónikái már-már a Tiny Epic sorozattal verseng, akkora élményt zártak egy látszólag apró (az alapjátékokhoz képest legalábbis jelentősen kisebb) méretű dobozba. Ez a kiegészítő ugyanis a teljes Nyugati Királyság trilógiához, annak mindhárom részéhez illeszkedő, azokat kibővítő csomag. A Krónikák során lehetőségünk nyílik ugyanis a három különálló játékot egy egységes, gigászi kampánnyá egybe gyúrni, és azokat epizódról epizódra, egymásra épülő elemekkel végig játszani, valamint bármelyik önálló részét a sorozatnak a kiegészítővel kooperatív játékká lehet alakítani, így azoknak is megéri, akik a teljes sorozattal még nem rendelkeznek. Tekintsük meg először a kampány részét a Krónikáknak! Ezen játékmód során 2-4 játékos versenghet egymással. A szabályok az egyes játékokban alapjaikban nem igazán változnak, ehelyett úgynevezett kódexek és címerek jelennek meg minden fejezet (Építőmesterek, Lovagok, Várgrófok) során, amik extra játék közbeni vagy -végi célokként fognak szerepelni. Ezek begyűjtése lesz a kampány totális, átfogó célja. A kódexeket és címereket mindig valamilyen feltétel teljesítése után lehet bezsebelni, és azon túl, hogy kampányvégi értékkel bírnak és a végső győztest determinálják, valamilyen induló, vagy akár egész játékra kiterjedő bónuszt is biztosíthatnak a kampány következő fejezetéhez. Így tehát egy Építőmesterek parti alatt megszerzett kódex a Lovagok játszmához nyújt majd előnyt, míg a Lovagokban szerzettek a Várgrófokként való szereplésünket segíthetik. A címerek szettekben találhatóak, és ha sikerül ezen szetteket begyűjteni, azok extra pontokat érnek a kampány végén. Természetesen az egyes játékok első helyen végzett játékosai is kódexekben vagy címerekben részesülnek, viszont a Krónikák ebben rendkívül zseniális, ugyanis az egyes játékokban a kampány kompenzálni fogja az előző fejezetben gyengébben teljesítő játékost. Így egyensúlyozva abban, hogy ha esetleg valaki az első két játékban kissé alul maradt, akkor a harmadikra is legyen még értelme beszállnia, és akár nyerhessen is, ne csak asszisztáljon, mint esélytelen fél. A kampány modul tehát lényegében ezeket fogja tudni. A három önálló részt egymásra alapozó jutalmakkal fűzi össze egy laza 6-8 órás, könnyed kis stratégiázgatássá. Gamereknek igazi kis filler két komolyabb játék között! Természetesen a fanatikusokon kívül a többi, átlagosabb játékosra is gondoltak a készítők, így a 3 játékot nem egymást követően, egyben kell lejátszani, a kódexek és címerek kártyákon, tokeneket jelennek meg, ezek szimplán félre lehet rakni, külön lehet gyűjteni, és akár több napon keresztül is lehet írni a Krónikákat. Illetve, ahogy már korábban szóba került, lehetőségünk van a történetet egy másik oldalról is elmesélni, így kooperatívvá téve az egyes fejezeteket. Az Építőmesterek során együtt próbáljátok meg a várost felépíteni, miközben a király hűbérura igyekszik titeket folyamatos elnyomásban tartani. Különféle, rendkívül erőforrás igényes feladatokat szab ki rátok, amiket közösen kell összegyűjtsetek, miközben igyekszik a munkásaitokat tömlöcbe vetni, hogy ezzel is még tovább hátráltassa az amúgy sem egyszerű teendőiteket. Ez a játékmód a Kézművesek kora kiegészítővel támogatja a 6 fős játékmódot. A Lovagok annyiban módosul, hogy a királyi parancsolatokat és kegyek mellé a hűbérúr különféle fenyegetés lapokkal ad szinte már lehetetlennek tűnő feladatokat számotokra, és látványosan arra törekszik, hogy elbukjatok ezen feladatok teljesítése közben. Ezen kívül megjelenik egy új jelölő is az erényeitek közt, méghozzá a becsület. Az erő, hit és befolyás erényeitekkel szemben azonban ez nem növekedni fog, mivel rögtön a játék elején a legmagasabb értékről indul, helyette csökkenni fog, minél tovább és minél több fenyegetés van játékban a hűbérúr által. Végezetül a Várgrófok annyival egészül ki, hogy a hűbérúr egyike lesz a várgrófoknak, de akárcsak az előző kettő modul során, itt is mesterséges játékos lesz, és ő is a vidéket járva igyekszik a király befolyását kiterjeszteni a vidékre. Ezt a saját munkásai lehelyezésével éri el, ám a többi játékossal ellentétben ő a kastély körüli vidékre is telepítheti a szolgáit, és a célja vagy mind a 20 darabtól való megszabadulás, vagy akár csak 1-et is bejuttatni a kastély legbelső régiójába. Ezen modul során a célozok addig húzni az időt, amíg a királyság, tetteitektől függően, vagy újra fel nem virágzik, vagy véglegesen nyomorba nem süllyed. Ez lenne hát a Nyugati Királyság Krónikáinak valamelyest átfogóbb képe. Tárjátok hát a súlyos, több évszázados fóliánsokat, és véssétek bele neveteket a Nyugati Királyság Krónikáiba!