A Mars terraformálását, és annak sikertörténetét talán senkinek sem kell bemutatni. 2016-os megjelenésű társasjátékról van szó, ami családi fejlesztésű játékként látott napvilágot, és szinte rögtön a társasjátékos világranglista dobogóján debütált, ami sikerét azóta is töretlenül tartja, és csupán egyetlen helyet csúszott vissza ennyi idő alatt. Viszont, ahogy az évek telnek, a játékok fejlődnek, modernizálódnak, a szabályaik áramvonalasabbak, a játékmenetük gördülékenyebb lesz, és ez alól a Mars terraformálása sem képez kivételt. Ezen gondolatok mentén készült el az Árész-Expedíció, ami hangulatban ugyanazt hozza el a játékosoknak, mint a 2016-os klasszikus, viszont a játékélménye rengeteget javult elődjéhez képest. A Mars terraformálásnak kissé komótos játékmenete helyett az Árész-Expedícióban egy pörgős, dinamikus játékmenettel találkozunk. Nem kell egymásra várni a körökben, nincs holtidő a játékosok cselekvései között, ugyanis az új mechanika, ami a játékot hajtja előre, szimultán, azaz egyszerre történő akció végrehajtásokat biztosít. A játékosok az 5 fázis közül (Fejlesztés [zöld kártya kijátszás], Építés [piros vagy kék kártya kijátszás], Akció [kijátszott kék kártyák aktiválása], Termelés [erőforrások begyűjtése], Kutatás [laphúzás]) kiválasztják titokban az egyiket, hogy ők melyiket szeretnék végrehajtani, annak bónuszával együtt, és amikor mindenki döntött, felfedik a választásaikat. Ezután mindenki mindegyik kiválasztott fázist végrehajtja, azok sorrendjeit betartva, viszont a fázisokhoz tartozó extra bónuszokat csak azok kapják meg, akik az adott fázist választották. Így előfordulhat, hogy csak 1, vagy 2 fázis jön létre a fordulóban az 5-ből, de teljes létszámmal akár 4 különböző is létrejöhet (az Árész expedíció ugyanis az elődjével szemben maximum 4 fővel játszható). Ezt leszámítva gyakorlatilag a játékmenet ugyanaz maradt. A játékosok kártyákat játszanak ki maguk elé, amiknek megkapják a bónuszaikat, kék kártyákat válogatnak össze úgy, hogy azok minél jobban működjenek egymással, és eközben igyekeznek minél több pontot bezsebelni, hogy megelőzzék a riválisaikat és megnyerjék a vállalatok versenyét. Ami érezhetően nagy különbség lesz az alap Mars terraformálásához képest, az a játékidő, az Árész-Expedíciót ugyanis 45-60 percre optimalizálták, az előd 2-3-több órás játékidejéhez képest. Ha szeretnéd átélni a Mars terraformálásának élményét, de eddig elriasztott a maratoni játékmenet, vagy szeretnéd ugyanazt a játékélményt egy kompaktabb formában kipróbálni, esetleg te vagy a naprendszer legnagyobb Mars terraformálása rajongója, és egyetlen darab sem hiányozhat számodra a sorozatból, az Árész-Expedíció tökéletes választás lesz számodra. Mire vársz még? A rivális cégek már rég elkezdték a terraformálást! Ne maradj le te sem! A doboz tartalma: 1 játéktábla (19x24 cm),4 játékos tábla (kétrétegű, 14, 5x18,25 cm),5 fáziskövető (47x47 mm; zöld I. fázis, kék/piros II. fázis, kék III. fázis, narancssárga IV. fázis, sárga V. fázis),9 db óceán hatlapú lapka (33 mm), 24 db erdő hatlapú lapka (20 mm-es érték 1, 24 mm-es érték 5) 242 kártya (63x88 mm): 20 fáziskártya (5 kártya minden játékos színében - piros, kék, sárga, zöld), 12 vállalati kártya, 208 Projektkártya, 4 játékos segélykártya (70x119 mm) Műanyag: 2 átlátszó kocka a hőmérséklet és az oxigén követéséhez (10 mm-es átlátszó akril) 52 játékos kocka (13x minden játékos színe, 7 mm áttetsző), 148 nyersanyagkocka (100x réz 7 mm érték 1; 24 ezüst 8 mm érték 5; 24 arany 24 mm érték 10) Szabálykönyv (20 p.) Gyors játékkezdése útmutató (4 old.), 11 Projektkártya: Válogatott vállalkozások, kereskedelmi import, változatos élőhelyek, szűrőadagolók, laboratóriumok, anyaggenerátor, feldolgozott fémek, feldolgozó üzem, progresszív politikák, szintetikus katasztrófa, önreplikáló baktériumok.